Projekty vydavateľstva Petit Press navštívi približne dva milióny používateľov mesačne. Spolupracujeme od roku 2013.
Zadanie znelo: Chceme, aby bol obsah, ktorý vytvárame na internete, čo najdostupnejší našim čitateľom.
Cieľom SEO pre spravodajstvo je zvyšovanie návštevnosti, predovšetkým akvizícia nových používateľov. Úspešnosť e-commerce projektov závisí od nárastu počtu objednávok.
Stretli sme sa so zadávateľom a podrobne prebrali ciele, aktuálny stav a možné cesty, kadiaľ sa vybrať. Od začiatku sme teda mali na stole vyložené všetky karty a vedeli, ako s nimi budeme hrať.
Kvalitné SEO vychádza z dobre navrhnutého webu (ekosystému webov) a koncepčného uvažovania v rámci marketingovej komunikácie. A tiež zo skvelo zohraného tímu, kde každý vníma svoju úlohu.
Oboje zaistili školenia pripravené na mieru. Projektoví manažéri a programátori tak získali väčší vhľad a istotu vo vnímaní SEO.
Aby sa chuť do zmien, ktorú školenie vyvolalo, čo najlepšie odrazila na celom projekte, nastavili sme jasné procesy.
Súhrn kontrolných bodov, ktoré je potrebné počas redizajnu alebo po spustení nového webu skontrolovať.
Pre Petit Press bola veľmi špecifická. Vydavateľstvo vlastní väčšie množstvo webov, ktoré sa môžu navzájom podporovať.
Popritom musia efektívne propagovať ďalšie projekty a byť neustále prívetivé pre používateľov.
SEO je celkom dobre a jednoducho merateľné. Aspoň v prípade, že meranie správne nastavíte.
SEO často zasahuje do štruktúry webu, obsahu, do technických detailov a ovplyvňuje aj komunikáciu navonok. Zmeny môžu byť mierne alebo razantné. Ich správnosť vždy stojí na vstupných analýzach.
Odhaľuje nedostatky, ktoré bránia vyhľadávačom nájsť a správne vyhodnotiť obsah na webe a obsahuje odporúčania, čo s nedostatkami robiť a s akou prioritou.
Po realizácii navrhnutých krokov, je výsledkom web, ktorý nehádže vyhľadávačom polená pod nohy a realizované SEO aktivity majú maximálny možný efekt.
Analýza pomôže zistiť, aké informácie sú dôležité pre používateľov a ako, prípadne ako často, ich používatelia hľadajú.
Súčasťou odporúčaní môže byť odhad toho, čo zapracovanie kľúčových slov prinesie. Analýza sama občas býva základom pre návrh informačnej architektúry webu a slúži pre prácu s nadpismi a titulkami.
Vďaka stratégii link buildingu nachádzame cesty k získavaniu hodnotných spätných odkazov. Stratégia pomáha projekt podporovať tiež na ďalších úrovniach marketingu a podnikania.
Analýzy a stratégie sú základom pre prácu všetkých členov tímu. Uvedomujú si priority a dôležitosť jednotlivých krokov. Vďaka tomu majú často na mesiace dopredu danú agendu svojich činností, upravenú na základe časových i rozpočtových možností.
Vždy majú chrbát krytý svojim SEO konzultantom a vždy tiež vedia, prečo danú aktivitu robia a ako ju vyhodnocovať a určovať jej úspešnosť. SEO je nikdy nekončiaci kolobeh činností. Len tak môže byť úspešné.
Priebeh prác na SEO.